Keynotes

Keynote: ‘Morphing my Class’ [Michel van Ast]

Afsluitende keynote op de i&i conferentie van 2011, door Michel van Ast

Morphing my Class from Michel van Ast on Vimeo.

Keynote: ‘Society30 en de impact hiervan op het onderwijs’ [Ronald van den Hoff]

De kenniscreatie van morgen ontstaat door de mobiliteit van mensen, kennis en energie. Mensen, die vanuit hun sociale netwerkstructuren eenzelfde doel nastreven. Kennis die gedeeld wordt, waardoor er nieuwe kennis en dus nieuwe waarde ontstaat. In de huidige maatschappij gaan we op een andere wijze met elkaar werken en kennis overdragen. En dat doen we binnen open en platte organisatiestructuren: netwerkorganisaties die in balans zijn met hun omgeving en daardoor duurzaam opereren. Nieuwe sociale software maakt dat allemaal mogelijk. Wat betekent dat voor het traditionele onderwijs systeem? Heeft u over 5 jaar nog wel een baan?

Keynote: ‘The opportunities that IT brings to learning and teaching and the world beyond classrooms’ [Russell Prue]

Russell Prue illustrates how the world has moved on in just a few months and how IT will continue to change how we do everything. He will illustrate this by examples of what succesful young people are getting up to at home, away from the restrictive use of IT that most schools adopt. Russell Prue will give you a greater understanding of the opportunities that IT brings to learning and teaching and the world beyond classrooms.

Keynote: ‘New experiments in self-teaching’ [Sugata Mitra]

Indian education scientist Sugata Mitra tackles one of the greatest problems of education — the best teachers and schools don’t exist where they’re needed most. In a series of real-life experiments from New Delhi to South Africa to Italy, he gave kids self-supervised access to the web and saw results that could revolutionize how we think about teaching.

Keynote: ‘Learning Analytics’ [Erik Duval]

Docenten en studenten laten steeds meer digitale sporen na. Ze maken gebruik van leeromgevingen, van samenwerkingtools als Skype, Google Docs, Dropbox, Twitter, enz. Dit stelt ons in staat om relevant leermateriaal aan te bevelen, om activiteiten voor te stellen en de voortgang naar leerdoelen te volgen, en om sociale contacten te ondersteunen.

Plaats een reactie