ICT en didactiek integreren met TPACK

MasterClass ‘ICT en didactiek integreren met TPACK’

Hoe integreer je ict en didactiek in het onderwijs middels het TPACK model? Door Petra Fisser en Joke Voogt van de Universiteit van Twente een online masterclass over het integreren van ict en didactiek via het TPACK model. Aan deze masterclass werken ook de grondleggers van TPACK mee: Punya Mishra en Matt Koehler.

 

Inhoud Masterclass

Bij lesgeven gaat het erom dat een leraar weet wát er moet worden onderwezen [vakinhoud] en hóé dit moet worden onderwezen [vakdidactiek]. Om ict op een zinvolle manier te gebruiken in het onderwijs, moet een leraar weten hoe de vakinhoud inzichtelijk en begrijpelijk kan worden gemaakt met behulp van ict. Ook moet hij weten welke didactiek het leren van bepaalde onderwerpen met behulp van ict kan worden versterkt. De Masterclass “Hoe integreer je ict en didactiek in het onderwijs middels het TPACK model?” gaat in op deze thematiek en wordt gebaseerd op het TPACK Model. Hierbij staat TPACK voor Technological Pedagogical Content Knowledge.

In deze masterclass wordt aandacht besteed aan:

  • Het TPACK model en de kennisdomeinen binnen het model.
  • De onderliggende theorieën die van belang zijn voor het begrijpen van het model.
  • Het (her)ontwerpen van lesmateriaal op basis van het model.
  • Manieren waarop je samen met collega’s aan de slag kunt met het integreren van ict en didactiek in het onderwijs.

Deze masterclass werd verzorgd door Petra Fisser en Joke Voogt van de Universiteit van Twente

Plaats een reactie